👈 فروشگاه فایل 👉

مقاله تعریف تجارت الكترونیكی

ارتباط با ما

... دانلود ...

مقاله تعریف تجارت الكترونیكی

مقاله تعریف تجارت الكترونیكی

 

مقاله تعریف تجارت الكترونیكی

فهرست

سیستمهای اطلاعاتی تجاری وظیفه ای در سازمان

سیستم‌های اطلاعاتی بازاریابی

مدیریت روابط با مشتری

روشهای تبلیغات و بازاریابی در اینترنت

تبلیغ با استفاده ازبنر (Banner)

بازاریابی ویروسی

سیستمهای اطلاعاتی تولید

سیستمهای اطلاعاتی منابع انسانی (HRM)

مدیریت منابع انسانی و اینترانت:

سیستم‌های اطلاعاتی حسابداری

انسجام كاربردهای سازمان

سیستمها‌ی TPS

تعریف تجارت الكترونیكی(e- commerce)

-          تجارت الكترونیكی جابه جایی همه داده های بازرگانی میان خریدار، فروشنده و دیگر سازمانها به كمك فناوری اطلاعات است.

-           تجارت الكترونیكی فعالیتهای بازرگانی است كه به روش دیجیتالی و از راه شبكه‌های رایانه‌ای انجام می‌گیرد. امروزه بسیاری از داد و ستدهای میان شركتها با مشتریان، بدینگونه است.

تفاوت كسب و كارالكترونیكی و تجارت الكترونیكی

كسب و كار الكترونیكی همان تجارت الكترونیكی است. با این تفاوت كه فرآیندهای داخلی، از قبیل تولید، مدیریت انبار، توسعه محصول، مدیریت ریسك، مدیریت سرمایه، مدیریت دانش و منابع انسانی هم در كسب در كار الكترونیكی پوشش داده می‌شوند. پس دامنه كسب و كار الكترونیكی وسیع‌تر از تجارت الكترونیكی است.

سیستمهای اطلاعاتی تجاری وظیفه ای در سازمان

سازمانها به طور سنتی براساس حوزه‌‌های عملیاتی یا وظیفه‌ای  مستقل از یكدیگر تقسیم‌بندی و سازماندهی شده‌اند. واحدهای سازمانی به یك سیستم  و نظام خاص مانند تولید، بازاریابی، فروش و مالی مرتبط هستند. براساس همین دیدگاه و به منظور هماهنگی بین IT و بخشهای مختلف سازمان سیستمهای اطلاعاتی تجاری و وظیفه‌ای نظیر سیستمهای اطلاعاتی تولید، بازاریابی، منابع انسانی، مالی و حسابداری بوجود آمده‌اند؛ كه هركدام باعث بهره‌وری بیشتر سازمان سرعت و دقت بالاتر و ایجاد فرصتهای جدید شده‌اند. این سیستمها در هردو شركتهای بزرگ و كوچك استفاده می‌شوند. با استفاده از این سیستمها، فناوری اطلاعات در هر بخش ساختار وظیفه‌ای وارد شده و تحولی شگرف ایجاد كرده است.

سیستم‌های اطلاعاتی بازاریابی

سیستمهای اطلاعاتی بازاریابی تكنولوژی اطلاعات را برای حمایت از اجزاء اصلی وظیفه بازاریابی به كار می‌گیرد.

وظیفه تجاری بازاریابی شامل برنامه‌ریزی، تبلیغات و فروش كالاهای موجود در بازارهای موجود و توسعه تولیدات جدید و بازارهای جدید برای جذب بهتر مشتریان موجود و مشتریان بالقوه است. شركتهای تجاری امروزه همزمان  با تغییرات سریع محیطی از تكنولوژی اطلاعات در انجام بهتر و سریع تر وظایف بازاریابی كمك می‌گیرند. برای مثال اینترنت و اینترانت و سایتهای وب فرآیند بازاریابی تعاملی را فراهم می‌كنند به این ترتیب كه مشتریان می‌توانند درایجاد، بازاریابی، خرید و بهتر كردن كالاها و خدمات با شركتهای تجاری شریك شوند.

بازاریابی تعاملی نوعی از بازاریابی است كه بر پایة نیازها و علایق مشتریان استوار است در این نوع از بازاریابی مشتریان همانند شركایی هستند كه موسسات تجاری در برنامه‌ریزی، فروش، نحوه و نوع تولید كالاها، خدمات پس از فروش از آنها نظر خواهی می‌‌كنند، اما امروزه با كمك فناوری اطلاعات این  كار سریع‌تر وسهل‌تر انجام می‌شود مثلا از طریق تكنولوژیهای اینترنت شامل چت، گروههای مباحثه، فرمهای پرسشنامه‌های وب، پست الكترونیكی می‌توان با مشتریان ارتباط برقرار كرد و كالاهای جدید خود را به آنها معرفی كرد یاحتی از آنها ایده‌هایی در مورد تولید كالاهای جدید یا تغییر در كالاهای موجود بدست آورد.

مدیریت روابط با مشتری

از CRM برای شناخت دقیق‌تر مشتریها و ترسیم شفاف‌تر ارتباط با مشتری استفاده می‌شود. مفاهیمCRM یا مدیریت ارتباط با مشتری جدید نیست. امروزه براساس همین مفاهیم چگونگی كار و ارتباط با مشتریها در درازمدت را جهت كسب و سودآرویهای بیشتر فرا می‌گیرند. شركتها برای انجام این مهم سرمایه گذای وسیعی را پذیرفته و هزینه می‌‌كنند. مشتری به خدماتی كه دریافت می‌كند آگاه است و براساس تجارب و اطلاعات خود با پول و موجودیش آن را انتخاب می‌كند.

CRM یك محصول  یا خدمات نیست؛ بلكه یك استراتژی كلی تجاری است كه شركتها را قادر به مدیریت موثر ارتباط با مشتری می‌كند.CRM  یك دید و شمای كلی از مشتریهای هر سازمان را برای اعضای آن سازمان به تصویر می‌كشد. براساس مفاهیم CRM، هركس بایستی روی مشتری و اطلاعات مشتری متمركز باشد. برای این منظور بایستی اطلاعات مشتری به طور كامل و یكسان در تمام سازمان در اختیار تمام اركان مرتبط با مشتری قرار گیرد. در این رابطه، بخش بازاریابی درهر شركت با تلاشی سازمان یافته و مداوم اطلاعات مشتری را جمع‌آوری و در سیستم‌ اطلاع‌رسانی و شبكه‌سازمان نگهداری می‌كند. عوامل فروش با استفاده از این اطلاعات با مشتری تماس گرفته و كالا یا خدمات مورد نیاز وی را عرضه می‌كنند. خدمات مشتری نیز با استفاده از همین اطلاعات به هر سوال و نیاز مشتری پاسخ می‌دهند. پشتیبانی وطراحی تولید نیز با استفاده از همین اطلاعات پی به نیاز مشتریها برده و فعالیتهای خود را مطابق این نیازها تنظیم می كند. در تكمیل مفاهیم CRM هر بخش از سازمان ضمن استفاده از اطلاعات یكسان درباره مشتری، عملكرد و ارتباط خود با مشتری را دقیقا در همان بانك اطلاعاتی وارد می‌كنند تا آخرین تماسها و نظرات مشتری در دسترس همه اركان سازمان قرار گیرد. هیچ بخشی از سازمان حق ندارد ارتباط و اطلاعات خود با مشتری را محرمانه و مخفی از دیگران نگهداری كند. بلكه منطق این راهكار این است كه اطلاعات مشتری بایستی به طور جامع، كامل و مشابه در اختیار همه اركان مرتبط با مشتری در سازمان قرار گیرد و درعین حال این اطلاعات به عنوان اسرار مهم سازمان نباید از اركان مربوطه به خارج از سازمان منتقل گردد.

روشهای تبلیغات و بازاریابی در اینترنت

پس از طراحی سایت تجاری بایستی با مراحل زیر سایت را در اینترنت فعال كنید تا برنامه های تبلیغات و بازاریابی در اینترنت موثر و نتیجه بخش گردند.

انتخاب یك نام به عنوان آدرس سایت و ثبت آن در اینترنت

ارسال فایل طراحی شده سایت با فرمت HTML  همراه با مشخصات نام ثبت شده به مكانی كه به عنوان یك پایگاه (Server) اینترنتی فعال است. این عمل را اصطلاحا Hasting می‌گویند. با این عمل سایت شما با آدرس ثبت شده در مرحله قبل، در اینترنت قابل دسترس خواهد بود. پس از مراحل فوق، نوبت به ثبت و معرفی سایت و جستجوگرها و برنامه‌های تبلیغ و بازاریابی در اینترنت می رسد. علاوه بر ثبت سایت در جستجوگرها از روشهای دیگری برای توسعه سایت و تبلیغات و بازاریابی می‌توان استفاده نمود كه در اینجا به آنها اشاره می‌ شود:

 

 

 

 

 

 

👇محصولات تصادفی👇

تحقیق طراحی و معماری داخلی ولادت و زندگی رسول اکرم حضرت محمد (ص) ازدواج و موانع پیش رو پایان نامه بررسی رابطه بین فرسودگی شغلی و سلامت روانی کارکنان آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک حفظ بهداشت و سلامت محیط زیست